Uciteling

Vzdělávací institut pro Moravu
Hybešova 15, Brno
7. 3. 2025

08:00 - 18:00
Přihlašování na Učiteling Brno je aktuálně otevřeno pro učitele a ředitele z Jihomoravského kraje. Pro přihlášení se na Učiteling vyplňte online registrační formulář pod tlačítkem PŘIHLÁSIT SE na této stránce. Účast na Učitelingu je zpoplatněna částkou 1990 Kč, která zahrnuje 3 workshopy, celodenní stravování a účast na besedě. Cenu je možné hradit z ostatních provozních prostředků školy a z OP JAK (šablony). Doporučujeme účast více učitelů z jedné školy společně s vedením školy. Jednoho workshopu se účastní maximálně 25 účastníků. Všichni účastníci obdrží potvrzení o absolvování vzdělávacího programu.

Workshopy

Cesta k efektivnímu učení

Zažili jste jako děti, že vás rodiče poslali se učit? Poslali jste někdy své vlastní děti se učit? Předpokládám, že ano, ale řekl nám někdy někdo, jak se to vlastně dělá a co je v této oblasti efektivní? Tento workshop nám pomůže odpovědět na otázky spojené s efektivním učením. V první části si prož...

Koláž, sebepoznávání, wellbeing?

Ve výtvarně zaměřené dílně si zažijeme tvorbu vlastní koláže a pomocí této běžné výtvarné techniky propátráme benefity komunikace se světem i sami se sebou skrze vizuální zobrazení. S pomocí žákovských prací prozkoumáme možnosti využití nejen ve Vv. Přijďte si zarelaxovat tvořením a možná i přijít n...

Třída jako kmen, třída jako les

Ve workshopu nazvaném Třída jako kmen, třída jako les se zaměříme na postavení jednotlivce v kolektivu a na vzájemné vazby, které ve třídě vznikají. Vyzkoušíme si metody podporující porozumění dynamice třídy a ukážeme si, jak rozvíjet respekt k jedinečným potřebám každého žáka při současném posilová...

Desetinná čísla - jak v hodinách nejen matematiky smysluplně pracovat s cíli učení, matematickým obsahem i (sebe)reflexí?

Jak smysluplně, dlouhodobě a efektivně pracovat s cíli učení a jejich reflexí vedoucí k tomu, že se žák učí přebírat zodpovědnost za své učení a učitel se tak stává průvodcem učení žáka. Ukážeme si konkrétní práci s cíli a reflexí učení v hodině matematiky.

Rozvíjení odolnosti

Co je to odolnost, zóna odolnosti neboli „OK zóna“ či „zóna pohody“? Jak rozvíjet dovednost vrátit se do zóny pohody pomocí jednoduchých technik? Vyzkoušejte strategie okamžité pomoci a otevřete dětem cesty, jak si uchovat klidnější mysl, mít větší kontrolu nad vlastním jednáním a emočními reakcemi....

Jak otázkami zapojit více žáků a prohloubit jejich přemýšlení

Cílem tohoto setkání je rozvíjet naši učitelskou schopnost klást otázky, které podněcují přemýšlení žáků a motivují je k tomu, aby se aktivně účastnili výuky. Budeme se věnovat: 1) formě kladení otázek stránce (např. mají žáci zvedat ruce, nebo psát na mazací tabulky?) 2) jejich obsahu (na co se moh...

Vzhůru k výškám

Pojďte se s námi proletět krajinou učení. Namísto pouhého hnízdění v bezpečí znalostí zamíříme do výšin Bloomovy taxonomie, abychom i u nejmenších dětí na 1. stupni hledali souvislosti a rozvíjeli kritické uvažování a základy argumentace. Na praktické lekci o ptácích pro žáky 2. - 3. ročníku ZŠ si ...

Vlastivěda, co (ne)zapadne do dějin

Workshop nabídne inspiraci, jak učit vlastivědu, zejména historii, na 1. stupni zábavně a zážitkově. Vyzkoušíme si aktivity zaměřené na hlubší poznání historických postav a jejich propojení s dnešní dobou. Ukážeme si, jak využít moderní technologie, včetně umělé inteligence, k tvorbě interaktivních ...

Budou učitelé s AI jen podvádět? A co žáci?

Umělá inteligence dokáže být mocným nástrojem pro učitele – pokud víme, jak na to. Tento praktický workshop se zaměří na efektivní využití AI ve všech fázích výuky, od přípravy učebních materiálů přes tvorbu pracovních listů až po závěrečné testy. Ukážeme si, proč testem nemá práce s AI začínat, ale...

Učení inspirované mozkem - integrovaná tematická výuka

Během workshopu se seznámíte s principy integrované tematické výuky (ITV) a jejich propojením s poznatky o fungování lidského mozku. Naučíte se, jak vytvářet smysluplnou výuku, která propojuje předměty, podporuje zapojení žáků a respektuje jejich přirozené procesy učení. Čekají vás praktické ukázky,...

Lektoři

Štěpánka Baierlová
Štěpánka Baierlová

Učí již několik let v ZŠ Labyrinth Brno matematiku, informatiku a robotiku. Svou výuku staví na formativním přístupu, o kterém je přesvědčená, že je základním kamenem kvalitní výuky. V poslední době se hodně zajímá o didaktiku a zkoumání metod, které mohou napomoci žákovskému učení. S využitím novýc...

Ludmila Fidlerová
Ludmila Fidlerová

V současné době učí na ZŠ Labyrinth v Brně na druhém stupni a gymnáziu především výtvarnou výchovu a tvorbu. Výtvarné vyjádření je pro ni prostředkem komunikace, podobně jako pisatelské texty, se kterými experimentuje. Věří, že obrazy i texty, mají sílu sdílet s druhými individuální vnitřní světy a ...

Karel Gamba
Karel Gamba

Působí Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži, kde vyučuje základy společenských věd, prosociální a mediální výchovu, psychologii a věnuje se doprovázení studentů v rámci programu „doprovázení“. Cenné zkušenosti s prací s mladými lidmi, kteří potřebují individuální přístup, nasbíral v salesiánských st...

Tereza Kottová
Tereza Kottová

Učí na ZŠ Vlásenický dvůr, na PedF UK v Praze, lektoruje semináře pro učitele, studuje Ph.D., v rámci kterého se věnuje formativnímu hodnocení v matematice. Snaží se ve výuce na základní i vysoké škole vytvářet prostředí podporující důvěru, otevřenost, komunikaci a bezpečí. Cítí, že proto, aby mohla...

Milada Smutná
Milada Smutná

Po stážích ve speciálních školách v Rakousku a ve waldorfské škole v Německu vystudovala obor Speciální pedagogika na PdF MU. Založila Institut praktické pedagogiky, vede soukromou pedagogickou poradnu a lektoruje akreditované programy pod MŠMT zaměřené na grafomotoriku, metodiky čtení, psaní, počít...

Alexis Katakalidis
Alexis Katakalidis

Učí angličtinu na základní škole a věnuje se výuce studentů učitelství v Učiteli naživo. V minulosti učil jazyky (AJ, FJ, ŠJ) na několika školách v ČR a ve Velké Británii.

Katka Poláková
Katka Poláková

Katka neučí dlouho, tím spíš se ale zaměřuje na to, aby se v jejích hodinách objevovala kvalita. Ve třídě vytváří prostředí, kde se žáci mohou rozvíjet jak individuálně, tak společně jako tým. Učí děti vzájemně se podporovat a respektovat rozdíly mezi sebou. Klade důraz na bezpečnou a podporující at...

Pavlína Loňková
Pavlína Loňková

Pavlína učí na 1. stupni základní školy, od roku 2019 na fakultní a laboratorní ZŠ Labyrinth v Brně, kde působí jako třídní učitelka, interní mentorka, metodička pro 1. stupeň a také v rozšířeném vedení školy. Do balíčku jejích zásadních pedagogických témat patří v poslední době zejména plánování a ...

Jitka Hodálová
Jitka Hodálová

Patří ke šťastným lidem – práce je pro ni zábavou i detektivkou. Neustále hledá tu správnou cestu, která by byla pro děti ta správná, tvořivá a přínosná. Dlouhodobě se zabývá hudební výchovou, ve které uplatňuje prvky z Orffovy školy, celostní muzikoterapie L. Holzera a hlavně vlastní přístup. Nebav...

Pavel Hodál
Pavel Hodál

Je učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledá, co učit a jak to učit. Má rád Indii, má rád CLIL, rád využívá technologie při výuce. Myslí si ale, že technologie jsou pouhým prostředkem k vyšším cílům a neměly by být nasazovány samoúčelně. Mimo to, že učí informatiku a přírodopis na základní škole, ...

Olga Novotná
Olga Novotná

Vystudovala Pedf MU v Brně. Pracuje na ZŠ Brno, Vejrostova, jako učitelka, koordinátorka ŠVP, metodička programu Začít spolu a vedoucí metodického centra „ZAS CENTRA“. Externě vyučuje na Pedf MU. Stála u zrodu Standardu kvality profesních kompetencí studenta. Aktivně se věnuje šíření a lektorování p...