Uciteling

Vzdělávací institut pro Moravu
Hybešova 15, Brno
7. 3. 2025

08:00 - 18:00
Přihlašování na Řediteling Brno je aktuálně otevřeno pro ředitele z Jihomoravského kraje. Pro přihlášení se na Řediteling vyplňte online registrační formulář pod tlačítkem PŘIHLÁSIT SE na této stránce. Workshopy v prvních dvou blocích na sebe navazují, výběr třetího workshopu je na vás. Účast na Ředitelinguje zpoplatněna částkou 1990 Kč, která zahrnuje 3 workshopy, celodenní stravování a účast na besedě. Cenu je možné hradit z ostatních provozních prostředků školy a z OP JAK (šablony). Jednoho workshopu se účastní maximálně 25 účastníků. Všichni účastníci obdrží potvrzení o absolvování vzdělávacího programu.

Workshopy

VIZE JAKO KOMPAS – FACILITOVANÉ SETKÁNÍ O TVORBĚ A REALIZACI VIZE ŠKOLY

Jak definovat vizi, která inspiruje? Jak ji komunikovat a naplňovat? A jak do ní zapojit celou školní komunitu? Cílem setkání je především sdílet zkušenosti, získat inspiraci a vzájemně se povzbudit k překování překážek při tvorbě a realizaci vize. Úvodního příspěvku se zhostili Přemysl Šil, ředitel...

ŘEDITEL JAKO LÍDR VIZE

Druhá část setkání bude věnována klíčové roli ředitele jako lídra vize školy. Společně budeme hledat odpovědi na tyto otázky: - Jak může ředitel formulovat a komunikovat vizi, která inspiruje celou komunitu? - Jakým způsobem přenášet vizi do každodenní praxe školy? - Jaké překážky mohou nastat při t...

Třída jako kmen, třída jako les

Ve workshopu nazvaném Třída jako kmen, třída jako les se zaměříme na postavení jednotlivce v kolektivu a na vzájemné vazby, které ve třídě vznikají. Vyzkoušíme si metody podporující porozumění dynamice třídy a ukážeme si, jak rozvíjet respekt k jedinečným potřebám každého žáka při současném posilová...

Vlastivěda, co (ne)zapadne do dějin

Workshop nabídne inspiraci, jak učit vlastivědu, zejména historii, na 1. stupni zábavně a zážitkově. Vyzkoušíme si aktivity zaměřené na hlubší poznání historických postav a jejich propojení s dnešní dobou. Ukážeme si, jak využít moderní technologie, včetně umělé inteligence, k tvorbě interaktivních ...

Budou učitelé s AI jen podvádět? A co žáci?

Umělá inteligence dokáže být mocným nástrojem pro učitele – pokud víme, jak na to. Tento praktický workshop se zaměří na efektivní využití AI ve všech fázích výuky, od přípravy učebních materiálů přes tvorbu pracovních listů až po závěrečné testy. Ukážeme si, proč testem nemá práce s AI začínat, ale...

Jak otázkami zapojit více žáků a prohloubit jejich přemýšlení

Cílem tohoto setkání je rozvíjet naši učitelskou schopnost klást otázky, které podněcují přemýšlení žáků a motivují je k tomu, aby se aktivně účastnili výuky. Budeme se věnovat: 1) formě kladení otázek stránce (např. mají žáci zvedat ruce, nebo psát na mazací tabulky?) 2) jejich obsahu (na co se moh...

Učení inspirované mozkem

Během workshopu se seznámíte s principy integrované tematické výuky (ITV) a jejich propojením s poznatky o fungování lidského mozku. Naučíte se, jak vytvářet smysluplnou výuku, která propojuje předměty, podporuje zapojení žáků a respektuje jejich přirozené procesy učení. Čekají vás praktické ukázky,...

Lektoři

Libor Macák
Libor Macák

Původní profesí je pedagog volného času, mám více než 15 let zkušeností v oblasti neformálního vzdělávání. Jeho profesní dráha začala v salesiánských střediscích mládeže a pokračovala v SVČ Lužánky Brno. Baví ho propojovat vzdělávání a manažerskou činnost. Od roku 2018 vede kurz osobního rozvoje pro...

Karel Gamba
Karel Gamba

Působí na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži, kde vyučuje základy společenských věd, prosociální a mediální výchovu, psychologii a věnuje se doprovázení studentů v rámci programu „doprovázení“. Cenné zkušenosti s prací s mladými lidmi, kteří potřebují individuální přístup, nasbíral v salesiánských ...

Jitka Hodálová
Jitka Hodálová

Patří ke šťastným lidem – práce je pro ni zábavou i detektivkou. Neustále hledá tu správnou cestu, která by byla pro děti ta správná, tvořivá a přínosná. Dlouhodobě se zabývá hudební výchovou, ve které uplatňuje prvky z Orffovy školy, celostní muzikoterapie L. Holzera a hlavně vlastní přístup. Nebav...

Pavel Hodál
Pavel Hodál

Je učitel žáků a lektor dospělých. Stále hledá, co učit a jak to učit. Má rád Indii, má rád CLIL, rád využívá technologie při výuce. Myslí si ale, že technologie jsou pouhým prostředkem k vyšším cílům a neměly by být nasazovány samoúčelně. Mimo to, že učí informatiku a přírodopis na základní škole, ...

Alexis Katakalidis
Alexis Katakalidis

Učí angličtinu na základní škole a věnuje se výuce studentů učitelství v Učiteli naživo. V minulosti učil jazyky (AJ, FJ, ŠJ) na několika školách v ČR a ve Velké Británii.

Olga Novotná
Olga Novotná

Vystudovala Pedf MU v Brně. Pracuje na ZŠ Brno, Vejrostova, jako učitelka, koordinátorka ŠVP, metodička programu Začít spolu a vedoucí metodického centra „ZAS CENTRA“. Externě vyučuje na Pedf MU. Stála u zrodu Standardu kvality profesních kompetencí studenta. Aktivně se věnuje šíření a lektorování p...