Uciteling

Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální
Zelená 2824/40A, Ostrava
25. 4. 2025

08:00 - 18:00
Přihlašování na Učiteling Ostrava je aktuálně otevřeno pro učitele a ředitele z Moravskoslezského kraje. Pro přihlášení se na Učiteling vyplňte online registrační formulář pod tlačítkem PŘIHLÁSIT SE na této stránce. Účast na Učitelingu je zpoplatněna částkou 1990 Kč, která zahrnuje 3 workshopy, celodenní stravování a účast na besedě. Cenu je možné hradit z ostatních provozních prostředků školy a z OP JAK (šablony). Doporučujeme účast více učitelů z jedné školy společně s vedením školy. Jednoho workshopu se účastní maximálně 25 účastníků. Všichni účastníci obdrží potvrzení o absolvování vzdělávacího programu.

Workshopy

Učení jako LEKÁRNA nebo LÉKÁRNA?

Nelekejte se nových výzev! Workshop Vám představí cesty, jak v bezpečném školním prostředí v rámci integrované výuky předmětů na 1. stupni ZŠ objevit vlastní kreativitu a originalitu. Ukáže prostředky, jak rozvíjet své nadání, případně jak najít „lék“ na nedostatek fantazie žáků. Společně si v práci...

Fyzika lásky a biologie zlomeného srdce

Praktická výuka je nepostradatelný nástroj k snadnějšímu pochopení učiva. Přijďte si zažít hodinu, ve které spolupracuje bioložka, fyzikář a jejich bývalí studenti. Workshop je určen zejména pro učitele biologie ZŠ i SŠ, kteří chtějí otevřít srdce přírodním vědám a to doslova. Srdce se dotkneme přím...

Co jsme se mohli naučit na "pajdáku" aneb nácvik učitelských dovedností

Jak naše zažité vzorce chování ovlivňují výuku? Jak pokládáme otázky, pracujeme s chybou a budujeme vztahy se žáky? V tomto prožitkovém a bezpečném workshopu si zvědomíme klíčové učitelské dovednosti, které mají zásadní vliv na atmosféru ve třídě i na učení žáků. Pojďme společně prozkoumat, jak efek...

ČTENÍ PŘÍBĚHŮ JE CESTOU K PISATELSTVÍ

Hledáte nové úhly pohledu pro dílny čtení a tvorby textů žáků? Naratologie nám nabízí zajímavá témata – jako je hledání informací v textu o postavě, prostoru, událostech, vypravěči nebo čase. V lekci nakoukneme spisovatelům pod pokličku a budeme pozorovat, jak vyprávějí příběhy. Prožijeme spolu lekc...

Jak s dětmi číst básně?

Poezie – ve školní praxi někdy trochu opomíjená sestra prózy. Pojďme si společně básně číst, prožít, interpretovat a zaměřit se na vlastní čtenářskou odezvu a její sdílení. Projděme si spolu konkrétními lekcemi s poezií pro žáky z 1. stupně a inspirujme se některými aktivitami a metodami, které by n...

Jak vést rozhovory s pamětníky, kteří už dávno zemřeli?

Jaké by to asi bylo, kdybychom spolu s žáky mohli vyzpovídat dávné osobnosti? Na workshopu se seznámíme s možností, jak na to. Nepůjde o exkurz do okultních praktik, ale seznámení s možností, jak nám v tom může pomoci AI. Prozkoumáme několik chatovacích botů imitujících historické postavy, seznámíme...

Obsah trojúhelníku – když se matematika potká s psaním

Prožijete si malou část lekce zaměřené na obsah trojúhelníku, ve které se propojuje matematika s čtením textů a psaním. Budete pracovat s textem, seznámíte se s pisatelským výstupem a nahlédnete do reálných prací žáků. Společně budeme diskutovat o příležitostech k učení, které lekce nabízela, a o t...

Lektoři

Lenka Baše
Lenka Baše

Lenka učí na 1. stupni ZŠ SVAT v Olomouci, kde působí nejen jako třídní učitelka, speciální pedagožka a školní koordinátorka podpory nadání, ale také jako ředitelka školy. Více než 15 let se aktivně věnuje tématu vzdělávání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů, učitelů i budou...

Barbora Bitomská
Barbora Bitomská

Bára je učitelkou chemie a biologie na Mendelově gymnáziu v Opavě, na škole, kde dříve sama studovala. Zkušenosti má také s výukou na základní a vysoké škole. Při práci s žáky i kolegy je pro ni důležité přátelské prostředí, smysl pro humor, upřímnost a důvěra. Své žáky vnímá jako jedinečné osobnost...

Adam Šťastný
Adam Šťastný

Po studiu na Přírodovědecké fakultě MUNI učil dva roky na gymnáziu v Brně na Vídeňské ulici a následně se vrátil do Opavy na Mendelovo gymnázium, které sám absolvoval. Učí žáky matematice a fyzice. Zaměřuje se na mezipředmětové vazby, a to pokaždé, když to alespoň trochu jde. Pomocí prvků badatelské...

Tomáš Chrobák
Tomáš Chrobák

Tomáš je učitel na ZŠ Baška a didaktik matematiky na Ostravské univerzitě. Mentoringu se věnuje s nadšením a své zkušenosti přenáší do vzdělávání učitelů napříč stupni tak, aby bylo smysluplné, zážitkové a využitelné ve výuce. Jeho cílem je, aby se každý žák učil s radostí a komplexně. Klade důraz n...

Jarmila Polomská
Jarmila Polomská

Jarmila je učitelkou českého jazyka a literatury na ZŠ Hlučín – Rovniny, kde rovněž působí jako interní mentorka. Jako regionální koordinátorka se podílela na projektech zaměřených na rozvíjení čtenářské gramotnosti – Čtenářské kluby, Zkoumavé čtení, Učíme se příběhem. Podporuje propojování škol s k...

Kateřina Gaszková
Kateřina Gaszková

Hodnoty jako důstojnost, sebeúcta, jedinečnost, respekt k potřebám a společné profesní učení kolegů-učitelů je to, co pomáhá Katce v přemýšlení nad svými žáky a jejich vzděláváním. Ve výuce se zaměřuje na čtenářství, pisatelství a kritickou gramotnost, na osobnostní a sociální výchovu. Je učitelka n...

Roman Göttlicher
Roman Göttlicher

Vystudoval FF UP v Olomouci. Vážnou známost v podobě lásky ke starověkému Přednímu východu opustil, aby se stal učitelem na střední škole. Střední školu opustil, protože si myslel, že mu učení nejde. Vybudoval fitcentrum, pronikal do tajů fyzioterapie i psychoterapie… a učení mimo školní lavice. Nab...

Markéta Mylková
Markéta Mylková

“Každý žák má svou šanci. Stačí ho podpořit a můžeme růst společně.” Markéta je učitelka na druhém stupni základní školy. Dlouhou dobu učila předměty, po vstupu do učící se komunity, se obrátil její profesní život naruby - dnes neučí předměty, učí děti. Díky svému oboru - matematice, pomáhá dětem zv...

Irena Štěpánková
Irena Štěpánková

Irena učí již 16. rok na ZŠ Janáčkovo nám. v Krnově chemii a přírodopis. Do své výuky se snaží zařazovat prvky formativního hodnocení, protože věří, že každý žák by měl vědět, kde se v procesu učení zrovna nachází a kam se může ještě posunout. V poslední době zařazuje do své výuky texty pro rozvoj č...