Uciteling

Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální
Zelená 2824/40A, Ostrava
25. 4. 2025

08:00 - 18:00
Přihlašování na Řediteling Ostrava je aktuálně otevřeno pro ředitele z Moravskoslezského kraje. Pro přihlášení se na Řediteling vyplňte online registrační formulář pod tlačítkem PŘIHLÁSIT SE na této stránce. Workshopy v prvních dvou blocích na sebe navazují, výběr třetího workshopu je na vás. Účast na Ředitelingu je zpoplatněna částkou 1990 Kč, která zahrnuje 3 workshopy, celodenní stravování a účast na besedě. Cenu je možné hradit z ostatních provozních prostředků školy a z OP JAK (šablony). Jednoho workshopu se účastní maximálně 25 účastníků. Všichni účastníci obdrží potvrzení o absolvování vzdělávacího programu.

Workshopy

Vize jako kompas - setkání o tvorbě a realizaci vize školy, I.část

Jak definovat vizi, která inspiruje? Jak ji komunikovat a naplňovat? A jak do ní zapojit celou školní komunitu? Cílem setkání je především sdílet zkušenosti, získat inspiraci a vzájemně se povzbudit k překování překážek při tvorbě a realizaci vize. VIZE ŠKOLY v první části setkání se zaměříme na otá...

Vize jako kompas - setkání o tvorbě a realizaci vize školy, II. část

Druhá část setkání bude věnována klíčové roli ředitele jako lídra vize školy. Společně budeme hledat odpovědi na tyto otázky: Jak může ředitel formulovat a komunikovat vizi, která inspiruje celou komunitu? Jakým způsobem přenášet vizi do každodenní praxe školy? Jaké překážky mohou nastat při tvorbě ...

Učení jako LEKÁRNA nebo LÉKÁRNA?

Nelekejte se nových výzev! Workshop Vám představí cesty, jak v bezpečném školním prostředí v rámci integrované výuky předmětů na 1. stupni ZŠ objevit vlastní kreativitu a originalitu. Ukáže prostředky, jak rozvíjet své nadání, případně jak najít „lék“ na nedostatek fantazie žáků. Společně si v práci...

Fyzika lásky a biologie zlomeného srdce

Praktická výuka je nepostradatelný nástroj k snadnějšímu pochopení učiva. Přijďte si zažít hodinu, ve které spolupracuje bioložka, fyzikář a jejich bývalí studenti. Workshop je určen zejména pro učitele biologie ZŠ i SŠ, kteří chtějí otevřít srdce přírodním vědám a to doslova. Srdce se dotkneme přím...

Jak vést rozhovory s pamětníky, kteří už dávno zemřeli?

Jaké by to asi bylo, kdybychom spolu s žáky mohli vyzpovídat dávné osobnosti? Na workshopu se seznámíme s možností, jak na to. Nepůjde o exkurz do okultních praktik, ale seznámení s možností, jak nám v tom může pomoci AI. Prozkoumáme několik chatovacích botů imitujících historické postavy, seznámíme...

Co jsme se mohli naučit na "pajdáku" aneb nácvik učitelských dovedností

Jak naše zažité vzorce chování ovlivňují výuku? Jak pokládáme otázky, pracujeme s chybou a budujeme vztahy se žáky? V tomto prožitkovém a bezpečném workshopu si zvědomíme klíčové učitelské dovednosti, které mají zásadní vliv na atmosféru ve třídě i na učení žáků. Pojďme společně prozkoumat, jak efek...

Obsah trojúhelníku – když se matematika potká s psaním

Prožijete si malou část lekce zaměřené na obsah trojúhelníku, ve které se propojuje matematika s čtením textů a psaním. Budete pracovat s textem, seznámíte se s pisatelským výstupem a nahlédnete do reálných prací žáků. Společně budeme diskutovat o příležitostech k učení, které lekce nabízela, a o t...

Lektoři

Darina Klimparová
Darina Klimparová

Vystudovala Vysokou školu ekonomickou a deset let pracovala v bankovnictví. Od svého vzniku vede ScioŠkolu ve Frýdku-Místku a podílí se na rozvoji sítě ScioŠkol, kde podporuje především nově vznikající školy. Absolvovala kurzy leadershipu, facilitace a koučovacího přístupu a neustále se dále vzděláv...

Miroslav Všetečka
Miroslav Všetečka

Od roku 2011 je ředitelem velké základní školy s úplným Školním poradenským pracovištěm. Aktivně se zabývá zaváděním efektivní kolegiální podpory, která pozitivně ovlivňuje kvalitu profesního rozvoje pedagogů a tím i kvalitu vzdělávání. Je propagátorem rozvoje strategií a plánování na školách. Působ...

Lenka Baše
Lenka Baše

Lenka učí na 1. stupni ZŠ SVAT v Olomouci, kde působí nejen jako třídní učitelka, speciální pedagožka a školní koordinátorka podpory nadání, ale také jako ředitelka školy. Více než 15 let se aktivně věnuje tématu vzdělávání a podpory nadaných a mimořádně nadaných žáků, jejich rodičů, učitelů i budou...

Barbora Bitomská
Barbora Bitomská

Bára je učitelkou chemie a biologie na Mendelově gymnáziu v Opavě, na škole, kde dříve sama studovala. Zkušenosti má také s výukou na základní a vysoké škole. Při práci s žáky i kolegy je pro ni důležité přátelské prostředí, smysl pro humor, upřímnost a důvěra. Své žáky vnímá jako jedinečné osobnost...

Adam Šťastný
Adam Šťastný

Po studiu na Přírodovědecké fakultě MUNI učil dva roky na gymnáziu v Brně na Vídeňské ulici a následně se vrátil do Opavy na Mendelovo gymnázium, které sám absolvoval. Učí žáky matematice a fyzice. Zaměřuje se na mezipředmětové vazby, a to pokaždé, když to alespoň trochu jde. Pomocí prvků badatelské...

Roman Göttlicher
Roman Göttlicher

Vystudoval FF UP v Olomouci. Vážnou známost v podobě lásky ke starověkému Přednímu východu opustil, aby se stal učitelem na střední škole. Střední školu opustil, protože si myslel, že mu učení nejde. Vybudoval fitcentrum, pronikal do tajů fyzioterapie i psychoterapie… a učení mimo školní lavice. Nab...

Tomáš Chrobák
Tomáš Chrobák

Tomáš je učitel na ZŠ Baška a didaktik matematiky na Ostravské univerzitě. Mentoringu se věnuje s nadšením a své zkušenosti přenáší do vzdělávání učitelů napříč stupni tak, aby bylo smysluplné, zážitkové a využitelné ve výuce. Jeho cílem je, aby se každý žák učil s radostí a komplexně. Klade důraz n...

Markéta Mylková
Markéta Mylková

“Každý žák má svou šanci. Stačí ho podpořit a můžeme růst společně.” Markéta je učitelka na druhém stupni základní školy. Dlouhou dobu učila předměty, po vstupu do učící se komunity, se obrátil její profesní život naruby - dnes neučí předměty, učí děti. Díky svému oboru - matematice, pomáhá dětem zv...

Irena Štěpánková
Irena Štěpánková

Irena učí již 16. rok na ZŠ Janáčkovo nám. v Krnově chemii a přírodopis. Do své výuky se snaží zařazovat prvky formativního hodnocení, protože věří, že každý žák by měl vědět, kde se v procesu učení zrovna nachází a kam se může ještě posunout. V poslední době zařazuje do své výuky texty pro rozvoj č...